insiden memalukan

ok.ada satu insiden yg membuatkan ak malu macam nak celop muka dalam tepung jagung.

tadi kelua makan malam. pegi kedai ulek mayang~makanan die memang sedap.
ok then tetiba ada satu budak ni dalam umur 7 thn. die kecik je. budak laki.dtg kat meja kitorg.mita duit(dalam erti kata lain minta sedekah)
kitorg senyum je la.( x nak kasi la kan sebab sebelum tu dah ada serg yg blind dah minta sedekah kat kitorg)
ok then pastu budak ni, dah kita senyum2 cakap terima kasih pon x nak blah lg.then aku pon geram la.cakap kat die
"dik, gi minta kat meja sebelah ni. abg tu kaya"
(dengan niat aku nak suro die blah dan g meja lain)
taw tak apa budak tu buat?
die g meja sebelah yang dihuni oleh 2 org makhluk adam dan berkata,
"bang, akak sebelah kata abg kaya. soh minta duit kat abang"
gulp!waktu tu ak rasa nak lari kelua dari kedai tu.
mak aih budak ni.ada ke patot die pegi bgtaw??
then mamat kat meja sebelah tu cakap
"akak mana?"
dan budak tu point kat aku.aku wzktu tu macam nak nanges la.takot pon ada.
then mamat meja sebelah tu kata kat budak tu
"hah, pegi minta kat akak tu balik"
budak tu dtg kat ak bgtaw apa yg mamat tu cakap
yg x le bla budak tu senyum.hurm tah apa2 budak tu.ye2 je minta sedekah, tp kenakan aku.cesss
dan aku sgtla mal.rasa waktu tu alangkah baiknya kalau aku pakai purdah.maluuu sgt

1 comments:

finGEr daNCe said...

dudududu.dah boleh komen okay. sila tinggalkan komen anda

Post a Comment